“Інвестиційний магніт”: експерти про топові інвестиційні проекти України

Президент України Володимир Зеленський надає інвестиційній політиці пріорітетне значення, створюючи необхідні передумови для залучення фінансування у розвиток країни.

У рамках спецпроекту “Інвестиційний магніт” УНН вирішив з’ясувати в експертів і компетентних фахівців, як вони оцінюють загалом інвестиційну політику держави, кого б серед представників виконавчої гілки влади назвали найактивнішим “магнітом” для залучення інвестицій, а також – які інвестиційні проекти стали, на їхню думку, найуспішнішими. Експертні думки будуть доповнюватися за цим посиланням. Згодом УНН підготує ТОП-3 найуспішніших проектів та персон у сфері інвестиційної політики України на думку експертів. А поки перший фахівець у сфері транспорту Богдан Долінце розповів УНН про свій власний рейтинг найефективніших виконавців у галузі залучення інвестицій у розвиток держави, а також назвав головний інвестиційний проект року.

“У межах того, що я спостерігав, то, напевне, найбільш ефективною є робота офісу віце-прем’єра, тому що одним із його функціональних напрямків є супровід і залучення інвестицій. І навіть якщо ми говоримо про будь-які інвестиційні проекти, то вони координуються і проходять через цей офіс”, – зазначив Долінце.

Проте він вважає, що значна роль у залученні інвестицій лежить також і на окремих міністерствах, які роблять значний внесок для покращення інвестиційного клімату держави у межах президентської програми.

“Якщо, наприклад, говорити з точки зору інфраструктури транспорту, то тут все ж таки вагома доля профільного міністерства. У Міністерстві інфраструктури навіть є окремий проектний офіс для створення важливих проектів державного та приватного партнерства. Деякі проекти реалізовувалися при колишніх міністрах, а ціла низка втілюється у життя зараз при каденції чинного міністра Криклія”, – розповів він.

Важливим у сфері інвестиційної політики експерт вважає реалізацію об’ємного проекту із концесії портів, який успішно стартував із політичної волі Президента України Володимира Зеленського та був втілений менше ніж за рік міністром інфраструктури Владиславом Криклієм.

На думку експерта, стільки спільної роботи, скільки було вкладено у концесію портів за рік Міністерством інфраструктури, можна вмістити у цілих п’ять років безупинної роботи.

“Про концесію портів у першу чергу кажу, тому що у цих питаннях є активний супровід, і якщо порівняти роботу над цим проектом із реалізацією, яка зараз практично відбувається, то пройшло п’ять років повноцінних, а не рік. Це насправді така потужна спільна робота”, – підсумував експерт.

Зазначимо, що у цьому році Україна вперше успішно передала у концесію порти “Херсон” і “Ольвія”. “Ольвія”, зокрема, передана катарській компанії, яка взяла на себе зобов’язання інвестувати у порт 3,4 млрд грн і ще 80 млн грн – в інфраструктуру Миколаєва. У той же час, платіж державі складе 80 млн грн з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера, що у 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік.

За словами міністра Криклія, у концесію планується передати порти, вокзали, аеропорти та дороги.

Довідка УНН: Концесія – тимчасове платне володіння об’єктами, що належать державі або територіальній громаді. Концесія передбачає обов’язкові платежі та інші матеріальні блага на користь держави з боку концесіонера.

Джерело: УНН
 

 

Назад до списку
Вгору