У засіданні Антикризового штабу взяв участь Петро Шилюк

У засіданні Антикризового штабу взяв участь Президент Будівельної палати України, Герой України Петро Шилюк.

Учасники засідання, яке проходило під голувуванням президента Українського союзу промисловців і підприємців Анатолія Кінаха обговорювалися шляхи збільшення перевезення основних позицій українського експорту.

По факту, залізничні перевезення основних позицій українського експорту – це продукція АПК та гірничо-металургійного комплексу – здійснюються на рівні 50-53% потенціальних. Причин цьому чимало – потреба розширення і реконструкції існуючих пунктів пропуску, створення нових, діджиталізація процесів, а також робота із іноземними партнерами  (Польщею, Молдовою, Румунією і т.д.).

На цьому наголосили учасники засідання Антикризового штабу допомоги бізнесу і промисловості, що діє при УСПП. До заходу долучилися представники Мінінфраструктури, Мінстратегпрому, Укрзалізниці, «Нібулону», ТПП України тощо.

Чимало стурбованості у виробників та експортерів викликало різке підвищення тарифу на перевезення Укрзалізницею – аж на 70%. Бізнес вимагає компенсаторних заходів, адже витрати на логістику ростуть катастрофічними темпами. До прикладу, в гірничо-металургійному комплексі вони виросли від 40% до 3,5 раз у порівнянні із довоєнними.  Про це повідомив директор ГМК-Центр Станіслав Зінченко.

«Ми звертаємося до Мінінфраструктури, УЗ, уряду в цілому – разом із промисловцями подумати над шляхами зниження собівартості вантажоперевезень. Першочергово це стосується пришвидшення перетину кордонів – створення електронної черги, вдосконалення аукціонів на використання вагонів тощо», – підкреслив президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах.

Як не парадоксально, але Україна готова нарощувати обсяги залізничних перевезень, але проблема… в неготовності західної інфраструктури обслуговувати такі об’єми.

«Порти Балтії, навіть поки Румунії – невеликі і їм важко вчасно обслуговувати український експорт в достатніх обсягах. Те ж саме стосується і залізниці, яка в ЄС заточена переважно під пасажирські перевезення. Наразі більш-менш в цьому плані вирішують такі бар’єри поляки, тому потрібно активізувати дипломатичну і фахову роботу із іншими західними сусідами», – наголосили учасники Антикризового штабу.

Разом із європейцями і США розглядається ініціатива побудови в прикордонні великих перевантажувальних терміналів. Україна б доставляла б туди продукцію, а європейці у своєму темпі б продовжували її логістику в порти чи залізничним/автотранспортом.

Серед інших пропозицій експертів Антикризового штабу: ініціювання проведення фітосанітарного контролю не на кордоні, а за 20 після його перетину (так не буде корки із рухомого складу на пунктах перетину); спільний митний огляд; розбудова євроколії з українського боку кордону, щоб перевантаження здійснювалося в нас (це буде швидше) тощо.

Всі пропозиції будуть доопрацьовані в найближчі дні. Узгоджене рішення Антикризового штабу передадуть в уряд, Укрзалізницю, наукові інституції, профільні ділові асоціації. Робота буде продовжена, у тому числі, і в рамках робочих засідань Мінінфраструктури, Мінагрополітики тощо.

На думку представників Будівельної палати України, що взяли участь у роботі Штабу, збільшення можливостей залізничного, автомобільного, річкового транспорту, реконструкції пунктів пропусків на кордоні, зниженні собівартості вантажоперевезень, зацікавлені і будівельні компанії.

Адже післявоєнне відновлення наших міст, до якого готуються будівельники, великі обсяги відповідних робіт потребуватимуть не тільки експорту вітчизняної продукції, а і значного імпорту сучасних матеріалів і устаткування. 

Джерело: УСПП та БПУ

 

Назад до списку
Вгору