У засіданні ділової Ради Україна-Молдова взяли участь представники Будівельної палати України

Головною темою зустрічі ділових кіл України та Молдови стало напрацювання низки пропозицій для збільшення транзиту українських товарів через Молдову до портів Румунії або далі в ЄС. Участь в засіданні взяли керівники Українського союзу промисловців і підприємців, Національного конгресу промисловців Молдови, посольств обох держав, представники Мінінфраструктури, Укрзалізниці, Асоціації портів України «Укрпорт» та ін.

Будівельну палату України на зустрічі представляв Перший віце-президент БПУ, член Правління УСПП Станіслав Сташевський, керівники ряду підприємств – членів Палати.

«Необхідно розглянути як технічні моменти, так і регулювання митної, тарифної політики для нарощення залізничних і автомобільних перевезень в напрямку  ЄС. Особливо це критично важливо для зернових, товарів переробки, гірничо-металургійної продукції. За прогнозами, у нас може бути дефіцит складів і можливостей для зберігання мінімум 10-15 млн. тон зерна. Розпочинається збір нового врожаю, а тим часом 23 млн. тон заблоковані  в портах та елеваторах через широкомасштабне вторгнення рф та їх цинічну політику руйнування цивільної, транспортної та ін. інфраструктури. Поки рекордний показник відправки продукції АПК на експорт всіма видами транспорту – 1,7 млн. тон в травні», – наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

Лідер ділової спільноти запросив до обговорення Укрзалізницю, Мінінфраструктури та релевантні структури Молдови, адже є розрахунки щодо можливостей подвоєння обсягів вітчизняного експорту залізницею.

Директор профільного департаменту УЗ Володимир Рущак повідомив, що спільними зусиллями вдалося запустити 1-ий транзитний поїзд через Молдову без необхідності перечеплення локомотивів, що дещо пришвидшило процес. Така практика буде продовжена. Наразі пункт залізничного пропуску між країнами лише один, але і там існують певні бюрократичні перепони, що полягають в огляді вагонів митниками обох країн. Експерт запропонував домовитися на державному рівні про спрощений догляд. Наприклад, лише українською стороною, враховуючи, що поїзд йде через Молдову транзитом без зупинок (крім технічних).

Також він повідомив про проєкт відновлення колії в напрямі Бесарабка-Березино, що в подальшому сприятиме залізничним перевезенням в південному напрямі.

Загалом за даними Укрзалізниці, за 5 місяців цього року транзит через Молдову зріс аж на 45% і становить майже 826 тис. тон. Зернових тут перевезено в 32 рази більше за обсягом, ніж за аналогічний період 2021 року.

Президент «Укрпорт» Юрій Крук наголосив на тому, що є потенціал співпраці у використанні молдовських елеваторів для зберігання зерна. За нашими даними, вони завантажені на 30-35%, відтак, могли б розмістити в себе кілька млн. тон збіжжя з України.

Крім залізниці, партнери обговорили і автоперевезення. Проблемним моментом були кількаденні черги на кордоні Молдови і Румунії, у ситуацію втрутився Кишинів. Наразі, за повідомленнями молдовської сторони, черги потроху зникають.

Представниця Мініфраструктури України Катерина Онищенко відзначила, що наразі і Україна, і Молдова працюють з ЄС щодо ухвалення документу про лібералізацію міжнародних автоперевезень.

Раніше повідомлялося, що мінімум 9 країн єврозони спростили для українців дозвільну систему на вантажоперевезення.

Очільник Національного конгресу промисловців і підприємців Молдови В.Тарлев ще раз наголосив на готовності сприяти підвищенню обсягів транзиту української продукції. Окрім транспортної логістики, що зараз є пріоритетом №1 в діловій співпраці, варто також зосередитися на торгівлі і кооперації в сфері АПК і фармацевтики, вважає Тарлев.

Впродовж найближчих днів сторони підготують протокол засідання двосторонньої ділової ради Україна-Молдова, де викладуть ці та ін. пропозиції і направлять їх в уряди обох країн для спільного виконання.

Джерело: УСПП та БПУ                

 

Назад до списку
Вгору